Experience
PARADISE FOR ARTISTS

Working Towards a Brighter Future

At PARADISE FOR ARTISTS™, wellbeing is at the forefront of what we’re working together towards. Our programs and activities are designed to be a catalyst that helps community members reach their goals and fulfill their potential. Learn more about the positive impact we have and join us in bringing about positive change.

A PARADISE FOR ARTISTS™, il benessere è in prima linea in ciò per cui stiamo lavorando insieme. I nostri programmi e attività sono progettati per essere un catalizzatore che aiuta i membri della comunità a raggiungere i propri obiettivi e realizzare il proprio potenziale. Scopri di più sull'impatto positivo che abbiamo e unisciti a noi per apportare cambiamenti positivi.

PARADISE FOR ARTISTS
PARADISE FOR ARTISTS

"Festa per Giorgio Vasari" - Photo © 2021 Lorenzo Prodezza

press to zoom
PARADISE FOR ARTISTS
PARADISE FOR ARTISTS

"Festa per Giorgio Vasari" - Photo © 2021 Roberto Cinatti

press to zoom
PARADISE FOR ARTISTS
PARADISE FOR ARTISTS

"Festa per Giorgio Vasari" - Photo © 2021 Lorenzo Prodezza

press to zoom
PARADISE FOR ARTISTS
PARADISE FOR ARTISTS

"Festa per Giorgio Vasari" - Photo © 2021 Lorenzo Prodezza

press to zoom
 

MEDIA CENTER

Latest Stories

Here in our news section, you’ll find stories and the latest updates about how our work is helping to improve society. The attention these articles draw is one of the best resources we have for recruiting the public to our cause. Take a look at our featured pieces below and let us know what you think about our efforts.

Qui nella nostra sezione notizie, troverai storie e gli ultimi aggiornamenti su come il nostro lavoro sta aiutando a migliorare la società. L'attenzione che questi articoli attirano è una delle migliori risorse che abbiamo per reclutare il pubblico alla nostra causa. Dai un'occhiata ai nostri pezzi in primo piano qui sotto e facci sapere cosa ne pensi dei nostri sforzi.

la misura delle cose-CARTOLINA.jpg

PARADISE FOR ARTISTS invites everyone to the exhibit of Marcello Bianchi

October 17, 2021

In memoria dell'artista MARCELLO BIANCHI: PARADISE FOR ARTISTS collabora con grande piacere con la moglie Tonina Michela Tanda e la curatrice Matilde Puleo alla realizzazione di una mostra in onore di questo eccezionale artista aretino.

Il vernissage della mostra personale 

"Marcello Bianchi: La misura delle cose" si svolgerà venerdì 29 ottobre 2021 alle 18 in Via Cavour 85 ad Arezzo,.

Un caloroso invito a tutti!

In memoriam of artist MARCELLO BIANCHI: PARADISE FOR ARTISTS with great pleasure collaborates with

wife Tonina Michela Tanda and curator Matilde Puleo in the realization of an exhibit in honor of this exceptional Aretine artist. 

The opening reception of the solo exhibition "Marcello Bianchi: The measure of things" will take place Friday, October 29, 2021

at 6PM in Arezzo, Italy at Via Cavour 85. 

A warm-hearted invitation to to all!

IMG_4572.jpeg

GIOVEDI SERA ORE 20:15 SU TOSCANA TV - FESTA PER GIORGIO VASARI - "PARADISE FOR ARTISTS"


August 3, 2021

THURSDAY EVENING AT 8:15pm ON TOSCANA TV - PARADISE FOR GIORGIO VASARI - "PARADISE FOR ARTISTS"

https://conta.cc/3jjSv5O

Il servizio di Incontri con l'arte del giornalista Fabrizio Borghini sulla FESTA PER GIORGIO VASARI & Presentazione della nuova nonprofit PARADISE FOR ARTISTS va in onda giovedì su Toscana Tv ore 20:15.

Get in Touch
Paradise for Artists_logo.jpg

FESTA PER GIORGIO VASARI - 30 LUGLIO 2021 ore 17:30 E UNA PRESENTAZIONE DI UN NUOVO PROGETTO "PARADISE FOR ARTISTS"


July 26, 2021

PARTY FOR GIORGIO VASARI - 30 JULY 2021 at 5:30PM AND A PRESENTATION OF A NEW PROJECT "PARADISE FOR ARTISTS"

https://conta.cc/3l4Qa0O

L1000390.jpg

1-on-1 with PARADISE FOR ARTISTS INC. Founders & Directors

July 30, 2021

1-on-1 con PARADISE FOR ARTISTS INC. Fondatori e Direttori

Condivido con voi la mia presentazione del nonprofit PARADISE FOR ARTISTS in onore di GIORGIO VASARI del 30 luglio 2021:


Parafrasano lo scultore Christopher Slatoff…

Perchè Vasari?

Perchè in questo momento?

Perchè Arezzo?


Perchè Vasari? Perchè Vasari è MAGNIFICO. La prima volta che ho visitato Arezzo, avevo 21 anni. Mi ero appena imbarcata in una nuova avventura per studiare disegno e pittura a Firenze. Arrivai 10 giorni prima dell’inizio del corso, allora ho visitato gli Uffizi, Palazzo Pitti, Il Bargello, Santa Maria Novella, Santa Croce, la Cattedrale di Santa Maria del Fiore e altre bellezze. Avevo appena acquisito una laurea in Storia dell’Arte e Arti Visive a Los Angeles, e avevo letto “Le Vite” e studiato il Rinascimento. La prima città che ho visitato fuori Firenze, in quei primi giorni, è stata Arezzo, una domenica, e sono andata direttamente alla Casa Vasari e il Museo Nazionale d'Arte Medievale e Moderna. Mi sono innamorata subito! La Casa Vasari mi ha colpito.

Perchè Vasari. Devo dire che il mio apprezzamento per Vasari è cresciuto piano piano negli anni. Per motivi inesplicabili, ho deciso di mettere su casa ad Arezzo quindici anni fa. La vita ad Arezzo è meravigliosa. La natura, i ritmi lenti, la cucina, le meravigliose chiese e le fantastiche architetture, i musei, le terra dei cavalli bellissimi, ulivi pacifici, paesaggi mozzafiato e bellezza pura. Un popolo ricco. Ed e terra di Giorgio Vasari. Un uomo che ho ammirato sempre così tanto e che ha scritto il fantastico libro “Le Vite.” Un libro che ha dato vita a me.

Negli anni, vivendo ad Arezzo, ho capito tante cose. Ogni anno che passa mi rendo conto che vivo in una sorta di Paradiso Terrestre. Sono nel mio elemento e mi diverto, lavorando insieme a mio marito, con gli artisti. È un privilegio per noi. Amiamo gli artisti. Amiamo voi. Anche Giorgio Vasari amava gli artisti. Più vivo ad Arezzo, una città piena di richezze e personaggi brillanti, e più mi rendo conto di quanto è stato incredibile che lui ha iniziato a scrivere sugli artisti, al punto di essere riconosciuto mondialmente come primo storico dell’arte. Il primo storico del mondo. Il primo.

Perchè in questo momento. Sono passati 5 anni dalla nostra presentazione del bozzetto per un Monumento di Giorgio Vasari al Palazzo Gozzari. Vorrei onorare Giorgio Vasari con un nuovo Progetto per il suo compleanno, oggi. Abbiamo creato un nonprofit che si chiama PARADISE FOR ARTISTS. Credo che possiamo trovare i fondi per creare un monumento, e chissa magari possiamo trovare altri fondi per altri monumenti per artisti del territorio. (Se Roberto Begnini ha un monumento, credo che Vasari dovrebbe avere anche lui un monumento, e un monumento anche per i 185 e + artisti sui quali ha scritto). Vogliamo lavorarci sopra con dei progetti divertenti per tutti. Ho pensato molto al nome del nonprofit e, alla fine, abbiamo scelto questo. Un territorio dove un artista inizia a scrivere sugli artisti, per me è assolutamente un paradiso, “paradise”. Ho cercato per tanto tempo per un simbolo. Volevo qualcosa del territorio Aretino. Un giorno l’ho trovato, su un pulpito in una bellissima chiesa ad Arezzo. Un simbolo straordinario del paradiso dell’ 800 D.C.

La nostra missione è semplice. Onorare Giorgio Vasari, gli artisti sui quali ha scritto e onorare gli artisti contemporanei. ”La nostra organizzazione Nonprofit è stata fondata per onorare Giorgio Vasari, un architetto, pittore e biografo italiano che è spesso chiamato il primo storico dell'arte, così come i molti artisti di cui ha scritto nel suo famoso libro "Le Vite de' più eccellenti pittori, scultori e architettori", che documenta la vita di artisti Rinascimentali come Michelangelo e molti altri famosi e non famosi. Il nostro scopo specifico sarà quello di creare progetti educativi e monumenti in bronzo (creati da artisti locali e internazionali) e rinnovare l'interesse per questi famosi artisti. Creeremo anche progetti specifici per creare interesse per l'arte e gli artisti contemporanei.”

Per adesso si voleva introdure il concetto di PARADISE FOR ARTISTS. Cerchiamo soci e persone che amano Giorgio Vasari e pensano che va onorato. Cerchiamo anche persone che credono nella nostra idea che un monumento per lui potrebbe essere qualcosa di bello!

Capisco che questa è una novità. Essendo americana ho diversi amici a Los Angeles, che hanno delle nonprofit, che mi hanno aiutata a decidere di imbarcarmi in questa avventura. Con questa formazione possiamo chiedere donazioni con facilità e correttezza. È una responsibilità seria. Ma devo dire, sento che è la cosa giusta da fare.

Spero che diventiate soci. Presto avrete info per come aderire. Grazie a tutti e a Fabrizio Borghini per il suo appogio.


Vorrei dedicare questo Progetto in onore di Vasari a tutti i miei professori di storia dell’arte, sia negli Stati Uniti che in Italia, e sinceramente negli anni sono stati diversi, e a uno in particolare, Architetto Andrea Canèpele di Firenze, da poco scomparso.

Finisco solo con questo:

Perchè Arezzo? Perchè Arezzo lo merita!  E lo merita GIORGIO VASARI. Buon compleanno. Hai cambiato il mondo e assolutamente il mondo degli artisti!! We are forever thankful.


PARADISE FOR ARTISTS

Danielle Villicana & Maurizio D’Annibale

I share with you my presentation of the nonprofit PARADISE FOR ARTISTS in honor of GIORGIO VASARI of 30 July 2021.

I paraphrase the sculptor Christopher Slatoff…

Why Vasari?

Why in this moment?

Why Arezzo?

Why Vasari? Why Vasari is MAGNIFICENT. The first time I visited Arezzo, I was 21 years old. I had just embarked on a new adventure to study drawing and painting in Florence. I arrived 10 days before the start of the course, then I visited the Uffizi, Palazzo Pitti, Il Bargello, Santa Maria Novella, Santa Croce, the Cathedral of Santa Maria del Fiore and other beauties. I had just acquired a degree in Art History and Visual Arts in Los Angeles, and I had read "The Lives" and studied the Renaissance. The first city I visited outside Florence, in those early days, was Arezzo, one Sunday, and I went directly to the Casa Vasari and the National Museum of Medieval and Modern Art. I fell in love immediately! Casa Vasari impressed me.


Why Vasari. I must say that my appreciation for Vasari has grown slowly over the years. For inexplicable reasons, I decided to set up a house in Arezzo fifteen years ago. Life in Arezzo is wonderful. Nature, the slow rhythms, the cuisine, the wonderful churches and the fantastic architecture, the museums, the land of the beautiful horses, peaceful olive trees, breathtaking landscapes and pure beauty. A rich people. And it is Giorgio Vasari's land. A man I have always admired so much and who wrote the fantastic book "The Lives." A book that gave me life.


Over the years, living in Arezzo, I have understood many things. Every year that passes I realize that I live in a sort of Earthly Paradise. I am in my element and I enjoy working with my husband, with artists. It is a privilege for us. We love artists. We love you. Giorgio Vasari also loved artists. The more I live in Arezzo, a city full of riches and brilliant characters, the more I realize how incredible it was that he started writing about artists, to the point of being recognized worldwide as the first art historian. The first historian of the world. The first.


Why right now. Five years have passed since our presentation of the sketch for a monument by Giorgio Vasari at Palazzo Gozzari. I would like to honor Giorgio Vasari with a new project for his birthday today. We have created a nonprofit called PARADISE FOR ARTISTS. I think we can find the funds to create a monument, and who knows maybe we can find other funds for other monuments for local artists. (If Roberto Begnini has a monument, I think Vasari should have a monument too, and a monument also for the 185 and + artists he wrote about). We want to work on it with fun projects for everyone. I thought a lot about the name of the nonprofit and, in the end, we chose this one. A territory where an artist begins to write about artists, for me it is absolutely a paradise, "paradise". I looked for a symbol for a long time. I wanted something from the Arezzo area. One day I found it on a pulpit in a beautiful church in Arezzo. An extraordinary symbol of paradise from 800 AD.

Our mission is simple. Honoring Giorgio Vasari, the artists he wrote about and honoring contemporary artists. "Our Nonprofit organization was founded to honor Giorgio Vasari, an Italian architect, painter and biographer who is often called the first art historian, as well as the many artists he wrote about in his famous book" Le Vite de 'più excellent painters, sculptors and architects," which documents the life of Renaissance artists such as Michelangelo and many others famous and not famous. Our specific aim will be to create educational projects and monuments in bronze (created by local and international artists) and to renew interest in these famous artists. We will also create specific projects to create interest in contemporary art and artists."

For now we wanted to introduce the concept of PARADISE FOR ARTISTS. We are looking for partners and people who love Giorgio Vasari and think he should be honored. We are also looking for people who believe in our idea that a monument to him could be something beautiful!

I understand this is new. As an American I have several friends in Los Angeles, who have nonprofits, who helped me decide to embark on this adventure. With this economic structure we can ask for donations easily and fairly. It is a serious responsibility. But I have to say, I feel it's the right thing to do.


I hope you become a member. Soon you will have info on how to join. Thanks to everyone and to Fabrizio Borghini for his support.

I would like to dedicate this project in honor of Vasari to all my professors of art history, both in the United States and in Italy, and frankly, over the years there have been many, and to one in particular, Architect Andrea Canèpele of Florence, who recently passed away.

I will end with this:

Why Arezzo? Because Arezzo deserves it! GIORGIO VASARI deserves it. Happy birthday. You have changed the world and absolutely the world of artists!! We are forever thankful.

PARADISE FOR ARTISTS

Danielle Villicana & Maurizio D'Annibale

Paradise for Artists_logo - Copy.jpg

OGGI ore 17:30 - FESTA PER GIORGIO VASARI - "PARADISE FOR ARTISTS" - VIDEO E COMUNICATO STAMPA

July 30, 2021

TODAY 5.30PM - PARADISE FOR GIORGIO VASARI - "PARADISE FOR ARTISTS" - VIDEO AND PRESS RELEASE

https://conta.cc/2VgQpew

L1000462.jpg

Grazie infinite a La Nazione per questa pubblicazione oggi!

July 30, 2021

Many thanks to La Nazione for this publication today!

bit.ly/2V6xB1V

"ARTE Il compleanno di Vasari festeggiato alla galleria Villicana con il progetto Paradise"

"ART Vasari's birthday celebrated at the Villicana gallery with the Paradise project"

Paradise for Artists_logo.jpg

Grazie infinite a ArezzoWeb.it per questa pubblicazione oggi!

July 27, 2021

Many thanks to ArezzoWeb.it for this publication today!

https://www.arezzoweb.it/2021/festa-per-giorgio-vasari-516088.html 

Paradise for Artists_logo.jpg

Our Nonprofit Organization was Founded May 12, 2021

May 12, 2021

Our Nonprofit, in honor of Giorgio Vasari and contemporary artists and art historians, was founded today! PARADISE FOR ARTISTS is a 501(c)(3) organization, Federal tax ID# 87-0978724. 

La nostra Nonprofit, in onore di Giorgio Vasari e degli artisti contemporanei e storici dell'arte, è stata fondata oggi! PARADISE FOR ARTISTS è un'organizzazione 501(c)(3), ID fiscale federale n. 87-0978724.